پاسخ به یک سوال مهم : برای من فروش چی بهتره؟

چی بفروشم سود کنم ؟ فروش چی خوبه ؟ این مهمترین سوالی هست که همه صاحبان کسب و کار و صاحبان استارتاپ ها باید از خودشون بپرسند!

 

همونطور که خیلی ها از من می پرسند:

 

سود بستنی فروشی چقدره؟

 

لباس زیر سود داره یا نه؟

 

شال و روسری در آمدش خوبه یا نه؟

 

تعویض روغنی بزنم نظرتون چیه؟

 

نظرتون درباره اینکه لوازم آرایشی بزنم چیه؟

 

اصلا کلا چی بفروشم سود کنم ؟

 

دنیای فروش اصلا محدود نیست و میشه تا بی نهایت مشتری داشت. (مثل آمازون که به همه دنیا میفروشه) . البته به شرطی که راهش رو خوب یاد بگیریم !! فروش سنتی و در واقع مغازه داری شغلیه که تجربه و خلاقیت بالایی لازم داره و به اصطلاح مغازه دارها افسار بازار دستشونه و میدونند فروش چی خوبه ! اما شرایط برای افرادی که بازاری نیستن و خیلی هم کارشون خرید و فروش و واسطه‌گری نیست فرق میکنه. چون همیشه داد و ستد و معامله نمیکنن تا افسار بازار دستشون باشه..

 

 


 

 

پاسخ به سوالات مهم ” فروش چی خوبه ؟ ” و “چی بفروشم سود کنم ؟ “

 

اولین قدم برای اینکه بدونم چی بفروشم ؟

اولین قدم داشتن یه محصول یا خدماته که بیشتر مردم بخوان اون رو بخرن.

خیلی از آموزش هایی که درباره فروش و فروش اینترنتی داده میشه فقط به شما آموزش میدن که فروش و فروش اینترنتی خوبه و راحته ولی مهمه که من بدونم چی بفروشم …!

اما واقعا اگه ندونی که چی میتونی بفروشی؟ میشه فروش یا فروش اینترنتی راه انداخت؟

برای فروختن یه محصول لازمه که محصول یا خدمات قابل توجهی داشته باشی. بعضی محصولات نیازهای روزمره و اساسی همه آدم هاست. مثل مواد خوراکی ، پوشاک ، لوازم آرایشی و …

برای وارد شدن به دنیای فروش، این محصولات می تونن کمک بزرگی به شما کنن. چون تامین شون راحته و فروش شون هم مشکلات خیلی خاصی نداره.

اما به خاطر همین راحتی کار ، رقیب توی این بازارها خیلی زیاده!

 

 

اول بازار رو ببینیم تا بدونم چی بفروشم ؟

برای اینکه محصول خوبی رو بفروشید، یا باید ایده نابی پیدا کنید. یا اینکه یه محصول رو به شکلی خوب بفروشید. مثلا اگر کفش می فروشید ، خیلی خوب اون رو بفروشید. یعنی روش فروش تون متفاوت با بقیه باشه.

پس با دیدن روش کار رقبا هم میتونید برای تولید یه محصول (یا خدمت) جدید ایده بگیرید. و هم روش جدیدی برای فروش پیدا کنید. و البته به فکر علاقه مندی خودتون باشید. شما اون چیزی رو با اشتیاق و حرارت عالی میفروشید که خودتون عاشقش هستید.

اگر به کفش های مختلف علاقه شدید ندارید ، شاید نتونید فروش خوبی رو تجربه کنید.

 

 

چی بفروشم سود کنم

با فروختن محصول چه سودی به مشتری میرسه؟ (در واقع چه ارزشی براش ایجاد میشه؟)

برای اینکه انتخاب کنم چی بفروشم ، باید به این فکر کنم که محصولاتی رو انتخاب کنم تا به مشتری بیشترین سود رو برسونم. سود رسوندن به مشتری به معنی پول دادن به اون نیست.

بلکه وقتی که مشتری محصول شما رو میخره باید حس کنه چیزی با ارزشتر از پولش گیرش اومده. یعنی مثلا اگر محصولی رو به هزار تومن میخره ، حس کنه که اون محصول دو هزار تومن میارزه.

اگر مشتری یه کفش ۱۰۰ هزار تومنی میخره ، باید حس کنه که در ازای پرداخت ۱۰۰ هزار تومن ، ۱۲۰ هزار تومن کفش خریده.

یا اینکه مشتری در عوض خدمت یا محصول شما ، حس کنه که چیز با ارزشتری گیرش اومده. اسنپ با احترام گذاشتن به وقت مشتری هاش ، این حس رو به مشتری‌ها میده که مثلا ۱۰ هزار تومن در ازای زودتر رسیدن (یا راحتتر رسیدن) پرداخت کردن و نه فقط یه رفت و آمد ساده.

پس محصولی رو انتخاب کنید که به مشتری حس ارزشمندی بیشتری بده. یا اینکه جوری اون محصول رو بفروشید که حس ارزشمندی رو به مشتری بدید.

 

 


 

بخوانید:  روشهای طلایی جذب مشتری

 


 

 

چی بفروشم که سریع رشد کنم؟

همیشه این سوال رو از خودم میکنم که چی بفروشم تا سریعتر رشد کنم یا مثلا فروش چی خوبه ؟ ولی مهم نیست. اصلا مهم نیست.

اگر دو تا نکته اول رو رعایت کرده باشید ، رشد کردن خود به خود اتفاق میافته. وقتی که محصول خوبی رو انتخاب کنید و به شکل خوبی بفروشید ، خیلی سریع رشد میکنید.

چون مشتری ها به دنبال فروشنده خوب هستند تا محصول خوب.

 

 

چی بفروشم که فروشنده خوبی باشم؟

این سوال همیشه به عنوان یه ابهام بزرگ در ذهن خیلی از فروشنده های تازه کار هست. ولی نگران نباشید. فروشنده خوبی بودن به چی فروختن نیست. بلکه مهم اینه که خودتون باشید و خودتون رو رشد بدید.

مهم نیست که فروش چی خوبه . مهم اینه که روش فروش مناسبی برای محصولش انتخاب کنه.

 

 

چی بفروشم که روش فروش خوبی داشته باشه؟

روش فروش خوب برای محصولات مختلف فرق میکنه. مثلا برای فروش خونه ، باید با حوصله بود. و برای مشتری وقت گذاشت. باید حرف های مشتری رو خوب شنید. بعد چندتا پیشنهاد خوب به مشتری بدیم.

و برای فروش پوشاک در یه فروشگاه شلوغ باید ، زبان بدن شادی داشته باشیم. یعنی صورتمون حالت شاد داشته باشه. که اگه لبخند رو فراموش کردیم ، ناخودآگاه هم که شده مشتری ما رو سرحال ببینه.

یا اینکه برای فروش خودرو پوشیدن کت و شلوار و بوی خوب دادن ، می تونه اعتمادسازی بسیار عالی کنه.

و البته در همه فروش ها باید هرم فروش (قیف فروش) رو رعایت کنیم.

 

 

هرم فروش

 

 

و در نهایت وقتی محصول تون رو انتخاب کردید ، باید بتونید مشتری یابی کنید.

مشتری یابی رو در مطالب مربوط به ” جذب و نگهداری مشتری ” و ” تیپ شناسی مشتریانمجله کسب و کار عمدکس میتونید یاد بگیرید.

 

 

 

Sending
User Review
0 (0 votes)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *