رازهای طلایی جذب مشتری

خیلی مهم است که در روانشناسی جذب مشتری ،خودتان و محصولتان را طوری معرفی کنید که نه تنها بتوانید جمعیتی که می خواهید را به سمت خودتان بکشانید، بلکه تشویقشان کنید که دوباره به سمتتان برگشته و مشتری دائمتان شوند.

 

جذب مشتری

در روانشناسی جذب مشتری ، چه باید بکنیم؟

۱- محل، محل، محل. 

احتمالاً از همه شنیده اید که یکی از نکات مهم در موفق شدن یک تجارت و روانشناسی جذب مشتری ، محل است. منظور از محل، فقط محله ای که در آن کارتان را راه انداخته اید نیست. جزییاتی مثل اینکه کدام طرف خیابان باشد یا کنار کدام فروشگاه هم مهم است. مطمئناً بارها شده که بخاطر شلوغ بودن یک طرف خیابان، به فروشگاهی که در آنطرف خیابان قرار گرفته رفته اید یا حتماً فروشگاهی که محل پارک مناسب داشته باشد را ترجیح می‌دهید. احتمالاً از خیلی ها شنیده اید که با اینکه فروشگاهی را خیلی دوست دارند، اما بخاطر شلوغ بودن محل آن یا نبودن جای پارک به آن نمی روند.

۲- ظاهر

دقیقاً درست است که می گویند تاثیر اول ماندگارترین تاثیر است. این فقط در روابط میان فردی صدق نمی کند. در دنیای تجارت هم همینطور است. اگر کسی وارد فروشگاهی شود که با وجود بالا بودن قیمت‌ها روی زمین آشغال ریخته باشد، بوی بدی در هوا جریان داشته باشد یا اجناس همه اینطرف و آنطرف پخش باشند، مطمئناً دیگر به آن جا پا نخواهند گذاشت. مگر اینکه برایشان تخفیف ۱۰۰٪ بگذارید.

روانشناسی جذب و نگهداری مشتری

۳- قیمت ها

بدیهی است که این یکی از مهمترین جنبه‌های دنیای تجارت است. با اینکه می‌خواهید برای باقی ماندن در دنیای تجارت، سود کافی داشته باشید، اما لازم است قیمت‌هایتان در رقابت با محصولات یا خدمات مشابه تان و یا حتی کمی پایین تر از آنها باشد. در این حالت باید محصولات بیشتری داشته باشید تا پایین‌تر بودن قیمت‌هایتان را جبران کند. هیچ چیز برای مشتری جذاب تر از این نیست که بداند اگر چند متر جلوتر برود، فروشگاهی هست که می تواند همان جنس را با قیمتی پایین تر بخرد. این کار به روش های مختلف قابل انجام است مثل حراج، بُن تخفیف، یکی بخرید بعدی را نصف قیمت بخرید و هزار و یک ترفند دیگر. همانطور که در بالا اشاره کردیم، برای روانشناسی جذب مشتری می توانید قیمتتان را پایین تر آورده اما محصول بیشتری ارائه دهید که سود کمتر از هر کالا را جبران کند.

 

۴- داشتن آگاهی نسبت به محصولی که می فروشید!

خیلی مهم است که همه کارمندان دانش کامل نسبت به محصولات و خدماتی که شرکت ارائه می‌کند، داشته باشند. هیچ چیز بدتر از این نیست که وقتی سوالی درمورد یک محصول یا خدمات از کارمند یک شرکت می پرسید، برود و کس دیگری را بیاورد تا اطلاعات لازم را به شما بدهد یا از شما بخواهد روز دیگری مراجعه کنید که با کسی که اطلاعات دارد صحبت کنید. البته شرایط خاص هم هست مثل وقتی که کارمندان تحت آموزش هستند. در این شرایط هم باید حتماً افراد مطلع از محصولات و خدمات در دسترس مشتری داشته باشید چون اگر اینطور نباشد ممکن است خیلی ها از در فروشگاه شما رفته و دیگر برنگردند.

 

۵- رفتار دوستانه

خیلی وقت ها شکایت هایی از زبان مردم می شنوید که ” فلان کارمند در فلان شرکت بی ادب و بداخلاق بوده است”. این مسئله مشکل بزرگی برای آن بیزنس ایجاد می‌کند. حرف مردم خیلی سریع دهان به دهان پخش می‌شود و همه ما می دانیم که وقتی چیزی می شنویم، آن را باور می کنیم و معمولاً مطمئن می شویم که سراغ آن شرکت نرویم، بدون اینکه خودمان امتحانش کرده باشیم. با مشتریانتان حرف بزنید، به آنها لبخند بزنید، به آنها پیشنهاد بدهید اما سعی نکنید چیزی را به آنها تحمیل کنید. مردم دوست دارند حرف بزنند، مخصوصاً زنان خانه دار که زیاد از خانه خارج نمی شوند.

روشهای جذب مشتری به مغازه

۶- تبلیغات

در روانشناسی جذب مشتری خیلی مهم است که بیزنس تان را به روش‌های درست تبلیغ کنید. تبلیغات روش های مختلفی دارد، مثل روزنامه ها، مجلات، اینترنت، تبلیغات محلی، تبلیغات کلامی و… برای تبلیغات حتی می‌توانید از حراج دو روزه یا بُن تخفیف استفاده کنید. این باعث می شود مشتریان زیادی به خاطر حراج به سمتتان هجوم بیاورند، اما وقتی ببینند محصولی که ارائه می کنید و قیمت‌هایتان خوب است و خدمات خوبی به مشتری ارائه می کنید، دوباره به سمتتان برخواهند گشت، چه در حراج باشید چه نباشید!

 


 

 

آشنایی با ترفندهای فروش بیشتر در  مجله کسب و کار عمدکس

 

 

منبع: مجله نمناک

 

Sending
User Review
0 (0 votes)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *