ISO: مزایای سیستم کنترل کیفیت

ISO: مزایای سیستم کنترل کیفیت

ISO: مزایای سیستم کنترل کیفیت-بلاگ عمدکس

1396/12/20

نویسنده : شیدا بختیاری


 

 

 

 

صدور گواهینامه یک سیستم کنترل کیفیت مانند ایزو ، مزایای فراوانی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط دارد.

 

 

اگرچه اگر الزامات ایزو به درستی اجرا نشود ممکن است نه تنها مزایایی در پی نداشته باشد. امکان ورود صدمه به سازمان شما وجود داشته باشد. بروکراسی، تلاش مجدد، تلاش بی ثمر برای نگهداری، هزینه های ایزو. و بدتر از همه، فرسودگی [خستگی] و اجتناب از کنترل های مهم همه و همه از عواملی هستند که از اجرای درست ایزو جلوگیری می کنند.

 

 

 

 

اما با یک برنامه ی خوب مزایای محسوس ایزو در دسترس هستند.

 

 

 به طور کلی می توان گفت با این کار کسب و کار شما کارآمدتر و پرسودتر خواهد شد. به این گونه که باعث ایجاد مزیت رقابتی در برابر رقبا می گردد.

همچنین می توانید از مزایای بازاریابی نتیجه بخش تر با بهره گیری از گواهینامه ایزو لذت ببرید. زیرا می توانید به مشتریان اطمینان دهید که کسب و کار شما از بالاترین استانداردهای کیفیت جهانی بهره می گیرد.

 

 

مزایای بازاریابی ایزو

 

 

رایج ترین دلایل اظهار شده برای اخذ گواهینامه ایزو دلایل بازاریابی مشتری است. دلیل فشار مشتریان بر تامین کنندگان در اطمینان از کیفیت موجه است وگواهی ایزو 9001 راهی آسان برای انجام این کار است. بطور واضح دسترسی به بازار ها، مشتریان و قرارداد ها مزیت ملموس گواهینامه است. مقدار مزایا بستگی به شرایط شما دارد.

اگر بازار شما انتظار گواهینامه دارد (این موضوع در تمام صنعت شما رایج است)، شما نمی توانید در قراردادی اعلام کنید یا یک مشتری مشخص اظهارات شما را در نظر داشته باشد مگر آنکه دارای ایزو باشید، پس لازم است که گواهی را کسب کنید.

اگر گواهینامه ی ایزو در میان رقبای شما منحصر به فرد باشد مزایای بازاریابی محسوسی در اختیار خواهید داشت. حتی اگر این تاثیرات در بازار وجود نداشت همچنان می توانید از گواهینامه ی خود به عنوان بهانه ای برای مشتری استفاده کنید و نشان دهید که چقدر خوب هستید و سازمان خود را تبلیغ کنید.

سازمانهای بسیار کمی گواهینامه اخذ می کنند و به ندرت آنرا اعلام می کنند. شرایط شما هرچه باشد باید فعالانه گواهینامه ی خود را عرضه کنید تا متوجه مزیت آن شوید. این مزایا به خودی خود ظاهر نمی شوند. این مزایا واقعی اند و می توان کمی کرد گرچه نسبی بودن آن را قابل بحث می سازد.

 

برخی دیگر از مزایای کلیدی اخذ ایزو :

 

تمام فرآیندهای شرکت، ارزیابی، استاندارد شده و به پرسنل توضیح داده می شود.

 

آموزش کارمندان جدید بسیار ساده تر است.

 

مشکلات سریع تر تشخیص داده می شوند و راه حل ها موثرتر واقع می شوند.

 

رضایت مشتری افزایش می یابد.

 

درک بهتر از نیازهای مشتری

 

درک بهتر شرکت شما

 

تامین کنندگان بیشتر به همکاران شما بدل می شوند.

 

به طور کلی ارتباط بین اعضای شرکت بهبود می یابد.

 

کارکنان آگاهی بیشتری از شرکت و فرآیندهای آن پیدا می کنند.

 

مشارکت کارکنان افزایش می یابد.

 

در مورد امور داخلی شرکت، اخذ ایزو کمک می کند تا اهداف خود واضح را تعریف کنید و آنها را هر چند وقت یکبار دوره کنید. همچنین در ادامه، ارتباطات درون شرکت را با تعریف دوباره فرآیندهای کسب و کار بهبود می بخشد وکمک می کند تا محصولات بی ربط کمتری تولید شود.

 

کاهش هر چه بیشتر این محصولات، ظرفیت تولید را آزاد می کند. ایزو همچنین از طریق ارتباطات بهتر با تامین کنندگان،  کمک می کند تا موجودی انبار شده را که به نوعی زیان محسوب می شود، کاهش پیدا کند.

 

 دیگر کمک ایزو ،کمک به از بین بردن علل مشکلات موجود یا بالقوه از طریق اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه در شرکت است . به طور کلی، می توان گفت ایزو به  تعریف وظایف اعضای شرکت، افزایش انگیزه کارکنان و بهبود سیستم برای رسیدن به اهداف شرکت کمک می کند.

 

 

 

 

 

منبع: www.bdc.ca


برچسب‌ها :

نظرات درباره

لطفا برای گذاشتن نظر خود را درباره این محصول فیلد های زیر را پر نمایید


[ نظر شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد ]