گزارش: تا سال 2020 بازار الکترونیک بیزینس به بیزینس دوبرابر بیزینس به مصرف کننده خواهد بود!

گزارش: تا سال 2020 بازار الکترونیک بیزینس به بیزینس دوبرابر بیزینس به مصرف کننده خواهد بود!

گزارش: تا سال 2020 بازار الکترونیک بیزینس به بیزینس دوبرابر بیزینس به مصرف کننده خواهد بود!-بلاگ عمدکس

1396/12/12

نویسنده : شیدا بختیاری


 

در گذشته‌های دور، در کهکشانی شبیه کهکشان ما، در مورد ارزش مقوله  e-Commerce B2B (تجارت الکترونیک بنگاه‌ به‌ بنگاه) شک و تردید وجود داشت. استدلالی که مطرح می‌شد این بود که تراکنش بین بنگاه‌ها کاری پیچیده‌تر از آن است که بتوان آنلاین انجامش داد. اگر جلو برویم تا برسیم به سال ۲۰۱۶، حالا دیگر ثابت شده تجارت الکترونیک B2B یکی از غول‌های بازار است، و بر اساس گزارشی از فارستر (یکی از معتبرترین شرکت‌های دنیا در زمینهٔ Market Researchحجم تجارت الکترونیک B2B در آمریکا تا سال ۲۰۲۰ دوبرابر حجم تجارت الکترونیک B2C (بنگاه به مشتری) خواهد بود!

 

بنا بر گزارش فارستر، این رشد نجومی نتیجهٔ صرفه‌جویی در هزینه‌های هم فروشنده و هم خریدار است. فروشنده‌ها با کمک فروشگاه‌های یکپارچه می‌توانند محصولاتشان را مستقیماً از انبار به مشتری‌ عرضه کنند و اطلاعات محصولات و محتوای مربوط به بازاریابی را در سایت فروشگاه آنا به روز کنند. در همین حال، مشتریان هم می‌توانند خدمات مورد نظرشان را در تمامی ۲۴ ساعت شبانه روز، ۷ روز هفته و در هر جای کره زمین به صورت سلف سرویس دریافت کنند. مزایای فروش آنلاین نسبت به فروش سنتی در تجارت B2B هم همان قدراست که در تجارت B2C.

 

دلیلش هم ساده است: سرویس یا محصول شما هر چیزی هم که باشد، بالاخره می‌خواهید آن را به آدم‌ها بفروشید و آدم‌ها، مثل من و شما، می‌خواهند خریدشان آسان و بی‌دردسر باشد. ما دوست داریم جستجو کنیم و محصول دلخواهمان را به آسانی پیدا کنیم.( بخوانید: تبدیل کسب و کار فیزیکی به آنلاین)

 

البته آن عامل انسانی که بحثش را کردیم شامل این نیاز ما هم هست که برندی را پیدا کنیم که بهتر از بقیه، مشکلات ما را بفهمد. خریداران ربات نیستند و نیازهای احساسی هم دارند. خیلی وقت‌ها در B2B ماه‌‌ها وقت می‌برد که مشتری به این اعتقاد برسد که انتخاب فلان تولید‌کننده کار درستی است. و به همین دلیل تولید محتوای جذّاب و با دقّت کار شده برای موفقیت در تجارت الکترونیکی یک شرط لازم است.

 

تجارت الکترونیک خوب، کار تحقیق در بازار و خرید را آسان می‌کند، مخصوصاً وقتی که در کنارش یک سیستم CRM (مدیریت خدمات مشتری) خوب هم وجود داشته باشد. پیشنهاد محصول، فروش هدایت شده و شخصی‌سازی به مشتریان کمک می‌کنند تا محصول مورد نیازشان را همان موقع که لازم دارند پیدا کنند. و این کلیدی ترین عامل است برای رسیدن ارزش بازار الکترونیک B2B به رقم نجومی ۱ تریلیون دلار تا سال ۲۰۲۰.

 

هر سالی که می‌گذرد، فروشنده‌هایی که هنوز وارد تجارت الکترونیک نشده‌اند، سهم بیشتری از بازارشان را به رقبایشان واگذار می‌کنند. فیلم جنگ ستارگان روی پردهٔ سینماست ولی اینجا روی زمین هم جنگ سهمگینی در جریان است!

 

مایکل سارو

 

منبع:داینامیک وب

 

 


برچسب‌ها :

نظرات درباره

لطفا برای گذاشتن نظر خود را درباره این محصول فیلد های زیر را پر نمایید


[ نظر شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد ]