چگونه تجارت بصری همراه با ویترین های فروشگاهی بسیار جذاب داشته باشیم؟

چگونه تجارت بصری همراه با ویترین های فروشگاهی بسیار جذاب داشته باشیم؟

چگونه تجارت بصری همراه با ویترین های فروشگاهی بسیار جذاب داشته باشیم؟-بلاگ عمدکس

1396/12/12

نویسنده : شیدا بختیاری


تجارت بصری موضوعی است که اکثر فروشندگان در آن به رقابت می پردازند. چه اجناسی در ویترین قرار دهیم؟ چه مقدار؟!  این ها سوالاتی است که بسیار مهم است و بهرحال ویترین شما نمایانگر برند شماست!

هم اکنون تکنیک های مربوط به تجارت بصری باعث می شوند ویترین شما بسیار جذاب گردد و نه تنها در آن خیابانی که هستید، بلکه در پاساژها و حتی در شهرتان تبدیل به برندی خاص گردد. 

 

  • ۱۸نکته در مورد تکنیک های تجارت بصری دکوراسیون و ویترین شما عبارتند از:

یک ماه قبل برنامه ریزی کنید , چراکه طراحی یک ویترین جذاب نیاز به زمان دارد.

 

تم هایی طراحی کنید که در رابطه با رنگ ها، فصول سال و … باشد. یک تم می تواند باعث خاص شدن دکور شما شود.

 

در یک محیط خاص قرار دهید. یک ساحل، یک اتاق خواب و سایر محیطهای این چنینی باعث می شوند که قوه ی تخیل و تصور بینندگان را به کار گیرند و لذا آنها را به خود جذب کنند.

 

برای چارچوب اصلی ویترین خود یکسری اجناس را به عنوان پایه قرار دهید. اجناسی که باعث جلب توجه می شوند.

 

فقط یکسری از کالاهای کلیدی را در معرض نمایش قرار دهید. کالاهایی که با هدف جلب نظر مشتری در ویترین قرار می گیرند.

مثلا یک جنس را که قیمت بالاتری نسبت به بقیه دارد در مرکز ویترین قرار دهید. این بدان معناست که آن جنس حاوی طرحی رنگارنگ یا الگویی برجسته است که باز هم نظر خریدار را به خود جلب خواهد کرد.

 

اجناس ویترین را در ارتفاعات مختلفی نسبت به یکدیگر قرار دهید طوری که کاملا مشخص باشند و خریداران بتوانند به راحتی تمامی اجناس ویترین را مشاهده کنند.

 

اجناس را در ویترین در زوایایی قرار دهید که رهگذران و حتی اتومبیل های در حال عبور نیز بتوانند آنها را مشاهده کنند.

 

ویترین فروشگاه خود را طوری طراحی کنید که رهگذران بتوانند داخل فروشگاهتان را نیز ببینند و لذا توجهشان بیشتر جلب شود.

 

رنگ های استفاده شده را محدود کنید. استفاده از رنگ های زیاد در ویترین باعث پرت شدن حواس خریدار می شود.

 

حداقل از سه رنگ استفاده کنید. یک ویترین تمام سفید ممکن است از نظر شما بسیار مد و شیک باشد؛ ولی با اضافه کردن مقداری رنگ قرمز و مشکی قطعا بیشتر جلب توجه خواهد کرد.

 

ویترین حاوی چهره های مشتریانتان به همراه دست نوشته ای حاوی رضایتمندی آنان همراه با جنسی که خریداری کرده اند، باشد.

 

چیزی که مشتری می خواهد در معرض نمایش قرار دهید.

 

درون، بیرون و کف ویترین خود را پیش از نصب نهایی، کاملا تمیز کنید.

 

از حراج زدن به این صورت:حراج حراج حراج حراج خودداری کنید!

 

وسط ماه تعطیل نکنید. مگر اینکه اجناس درون ویترین قدیمی شده باشد. درین صورت می توانید با تعطیل کردن مغازه، به ویترین تان سر و سامان دهید.

 

ویترین فروشگاه را پر از اجناس نکنید. ویترین شما همچون انبار نیست که همه وسایل را در آن قرار دهید. فقط بهترین اجناس را در آن قرار دهید.

 

ویترین را به صورت ماهانه تغییر دهید. اجناسی که در ویترین قرار می دهید دارای عمر مفید هستند. اینکار باعث می شود مشتری هایتان متعهد باشند.

 

همچنین به خاطر داشته باشید که جلوی فروشگاهتان باید تمیز و عاری از هرگونه زباله و آلودگی و … باشد. اگر نکات مربوط به تجارت بصری را رعایت کنید، فروش بیشتری خواهید داشت و نظر خریداران را آنچنان جلب خواهید کرد که تمایل داشته باشند تمامی اجناس تان را مشاهده و بررسی کنند.

در مقاله دیگری با عنوان " نه ایده برای فروش و تجارت بصری " نکات دیگری را دراین مورد عنوان کرده ایم. اگر به این حوزه علاقه مندید، مطالعه آن مقاله هم پیشنهاد ماست.

بهترین فروشندگان زمان زیادی را صرف طراحی ویترین و دکور مناسب می کنند؛ چراکه محلی است که بیشترین توجه مشتریان به آن است.

منبع:  ریتیلداک