چگونه به مشتری خوش آمد گویی کنیم؟

چگونه به مشتری خوش آمد گویی کنیم؟

چگونه به مشتری خوش آمد گویی کنیم؟-بلاگ عمدکس

1397/03/05

نویسنده : شیدا بختیاری


خوش آمد گویی به مشتری در هنگام ورود 

برخورد مناسب با مشتری، مهم ترین مساله ای است که هر فروشنده ملزم به رعایت کردن آن است. چه فروشنده موتورسیکلت باشید و چه فروشنده لباس، برخورد خوب با مشتری، فروش شما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

 

تصور کنید!

تصور کنید قبل از یک مسابقه فوتبال با عجله تمام کارهای خود را انجام داده اید و به خانه دوستتان می روید تا در کنار بقیه، مسابقه را ببینید. در راه پیتزا و تنقلات می بینید و می خرید تا با دوستان تان بخورید و از تماشای مسابقه بیشتر لذت ببرید. وقتی به پشت در خانه می رسید زنگ می زنید اما کسی جواب نمی دهد. از داخل خانه سروصدا می آید. ولی باز کسی جوابتان را نمی دهد. بعد از گذشت چند دقیقه و چندین باز زنگ و تماس، بالاخره یکی از دوستان تان در را باز می کند. 

به محض دیدن شما، چشمانشان برق می زند و طوری که انگار شما را ندیده اند، پیتزا و تنقلات را می گیرند و به حرف زدن خود ادامه می دهند.

در آن لحظه چه حسی پیدا می کنید؟

این دقیقا همان حسی است که مشتریان پیدا می کنند، وقتی که برای اولین بار وارد مغازه ای می شوند و فروشنده به آنها اعتنایی نمی کند.

و دقیقا اولین دلیل برای فروش کم فروشگاه است.


 

اگر یک دوست به دیدن تان بیاید چطور با او حرف می زنید؟ قطعا نمی گویید "چه کمکی میتونم به شما کنم؟" " همین الان خدمتتان می رسم" و یا تعارف هایی از این قبیل. بعضی فروشندگان با تعارفات کلیشه ای و یا معذب کردن مشتری، پیام خوبی به مشتری منتقل نمی کنند. تا جایی که اکثر ما در نهایت ترجیح می دهیم تنها انتخاب و خرید کنیم تا اینکه توسط فروشنده ها احاطه شویم.

فروش، چیزی نیست که به خواست شما بستگی داشته باشد، بلکه دقیقا برعکس، تماما به خواست مشتریان بستگی دارد. آمار نشان می دهد 80 درصد مشتریان وقتی در ابتدای ورود، در فروشگاه بی نظمی و بی اعتنایی می بینند، دیگر به آنجا برنمی گردند. 80 درصد میخواهند به حضور آنها توجه شود و 100 درصد می خواهند برخوردی دوستانه و صمیمی ببینند.

استقبال کردن از مشتری با "عصربخیر، خوش آمدید، راحت باشید ، هر کمکی لازم داشتید در خدمتتان هستم" و عباراتی از این قبیل، علاوه بر اینکه حس راحتی و صمیمیت در مشتری ایجاد می کند، برای او آزاردهنده نیست. این در حالیست که بعضی فروشندگان قبل از اینکه مشتری حتی خواسته خود را بیان کند، به خیال خود ذهن او را می خوانند و جنس به او پیشنهاد می دهند.

بخوانید: 5 راز که هر فروشنده ای باید بداند!

اگر در حالیکه به مشتری قبلی سرویس می دهید، مشتری جدیدی وارد شود چه می کنید؟

بهترین کار در چنین موقعیتی این است که با احترام به مشتری قبلی بگویید: "ممکنه چند لحظه اجازه بدید تا من به مشتری خوش آمد گویی کنم؟"

با این کار، هم مشتری قبلی راضی خواهد بود و هم مشتری جدید.

 

به طور کلی:

بهترین فروشندگان، بهترین فروش ها را با ایجاد صمیمیت و راحتی در مشتری انجام می دهند. و این صمیمیت هم در گام اول با خوشامدگویی آغاز می شود! سعی کنید فارغ از لهجه، رنگ پوست، لباس پوشیدن و .... از مشتریانتان استقبال کنید. مشتریان مانند مهمانان خانه شما هستند.

 

منبع: www.retaildoc.com


برچسب‌ها :

نظرات درباره

لطفا برای گذاشتن نظر خود را درباره این محصول فیلد های زیر را پر نمایید


[ نظر شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد ]