پنج نکته اصلی در بازار رقابت را کشف کنید!

پنج نکته اصلی در بازار رقابت را کشف کنید!

پنج نکته اصلی در بازار رقابت را کشف کنید!-بلاگ عمدکس

1396/12/12

نویسنده : شیدا بختیاری


 

وقتی که من کسب و کارم را از جای قبلی که منطقه جذابی برای خریداران نبود منتقل کردم، از مالک آنجا خواستم تا به همراه من بیاید و از رقابت مغازه داران انجا بازدید کند. این امر می تواند مشابه فرآیند مراجعه کودک به دندانپزشک برای پر کردن دندانش باشد. همراه با استرس، همراه با معذوریت، همراه با شک و تردید

 

 

چرا؟ چه چیزی باعث ایجاد ترس در ما می شود؟

 

 

مالک کل بازارچه خود صاحب فروشگاه لباس و مد فشنینگ در نقطه دیگری از شهر بود و دلیل کساد بودن کسب و کار های بازارچه اش که ان را به افراد مختلفی اجاره داده بود را نمیدانست. من او را سوار ماشین کردم و پنج دقیقه بعد به پارکینگ رسیدیم. او را به سمت فروشگاه بردم. ما وارد سالن نمایشگاه در طبقه زیر زمین شدیم.

برخلاف آنچه که تصور می کردیم، محصولاتی که انجا بود، تنها به صورت جزئی قابل رقابت با اجناس مالک کل بازارچه که مغازه دیگری در نقطه دیگری در شهر داشت،بود! پس از چند دقیقه، ناگهان زنی از پشت باجه صندوق در پشت سر ما فریاد کشید و گفت: “می تونم بهتون کمکی کنم؟؟” ما برگشتیم و به او خیره شدیم. آن زن در ظاهر به ۴۰ساله ها می خورد ولی طرز لباس پوشیدن او بسیار سبک و چیپ و مانند دخترهای بیست ساله بود! و در حال خوردن ساندویچ بود. اینجاهمان مکانی است که شما انتظار داشتن یک قانون در مورد لباس حرفه ای دارید.

 

 

من در گوش او پچ پچ کردم و گفتم: “بریم اونجا، ما دنبال نکات مثبت می گردیم.” ما سوار ماشین شدیم، مالک رو به من کرد و گفت: “آنها اصلا شبیه یک فروشنده بزرگ نبودند و رفتارشان حرفه ای نبود.” بعد ها یکی از مشتری های من گفت که آن زن صاحب آنجا بوده است!!! “ما توانستیم دید خود را با دیدن چیزی شبیه به این بهبود دهیم و گسترده کنیم و دانستیم که آن می تواند میزان فروش را تغییر دهد.”

این نکته در حقیقت اصل مطلبی بود که ما از این بازدید نصیبمان شد. ترس از ندانسته ها بدتر از دانستن است. آیا شما می خواهید رقابت کنید؟

 

 

از جریان امروز بگذریم و ۵نکته کلیدی را که از یک رقیب باید بفهمیم ذکر کنیم:

 

 

۱. خود فروشگاه : آیا تمیز و مرتب است؟  و کام شکیل و سازمان یافته است؟  چه چیزی در این فروشگاه شما را جذب خود می کند؟  ویترین؟  اثاثیه ثابتی که درآنجاست؟  یا ..... ( مقاله تجارت بصری به وسیله ویترین های جذاب را بخوانید )

 

 

۲. کارگران آن فروشگاه  : آیا طرز برخورد و خوش آمد گویی شان مناسب است؟آیا شما با این شرایط خواهان همکاری با چنین شخصی خواهید بود؟ممکن است خود را در این جایگاه تصور کنید، پس حداقل یک دلیل منطقی برای خودتان بیاورید.

 

 

۳. خدمات : اگر به جای مشتری باشید، در برخورد اول چه انتظاری از فروشنده دارید؟دوست دارید چگونه با شما برخورد کند؟یا اینکه سطح خدمت رسانی به

 

مشتریان چگونه سرعت می گیرد( مقاله برخورد مناسب با مشتری را بخوانید )

 

 

 

 

۴. محصولات : آیا چیزی برای انتقال و حمل وجود دارد؟  آیا آنها در بیشتر از یک قلمجنس با شما شباهت دارند؟

 

 

۵. تجربه : آیا شما می خواهید که این تجربه به فروشگاه شما نیز انتقال یابد؟  چرا؟  اگر مناسب نیستند خیلی روی آن وقت نگذارید. چیزی را که واقعا باعث ایجاد چالش رقابتی در فروشگاهتان می شود دنبال کنید.

 

 

شما ممکن است فقط یک قلم جنس یا یک لیست داشته باشید؛ اما این نگرش که به دنبال چیزی باشید که ارزشمند است و می تواند تغییر و تحول مثبت ایجاد کند، می تواند باعث افزایش فروش تان شود.