پنج راه برای فروش هویت به جای محصول به مشتریانتان با استفاده از فروش احساسی

پنج راه برای فروش هویت به جای محصول به مشتریانتان با استفاده از فروش احساسی

پنج راه برای فروش هویت به جای محصول به مشتریانتان با استفاده از فروش احساسی-بلاگ عمدکس

1396/12/12

نویسنده : شیدا بختیاری


میدانید صاحبان فروشگاه ها کجا اشتباه میکنند؟ مغازه دارها سعی میکنند تا بر اساس ویژگی هایی که خودشان فکر میکنند مهم است محصول بفروشند !

اما مساله این است که خریداران خاص هستند،هر کدام از انها دلیل خاص خود را برای خرید دارند.

خریداران با به کار گیری ارزش ها و احساسات شخصی خرید می کنند، تونی رابینز داستانی در خصوص زمانی که در جمعی از شنوندگان از خانمی در مورد  یک کیف پول ۲۰۰۰$که خریده بود پرسید، خانم در پاسخ گفت ان کیف پول را خریدم چون چیزی راجع به من می گفت! در واقع کیف پول لوکس جدای از کیف پول بودن و صرفه اقتصادی داشتن به او احساس موفقیت میداد.

در واقع ان خانم کیف پول نخریده بود، ان خانم هویت خریداری کرده بود.

خانمی دیگر در ان جمع که کیف پول ۳۰$خریده بود و از خریدش هم بسیار راضی بود. چون دوست داشت واقع گرایانه خرید کند و به نظر برسد.

نکته این دو مقایسه این است که دلیل هر فرد برای هر خرید این است که چطور مایلند توسط دیگران دیده شوند!

 

افراد احساسات را خریداری میکنند نه اشیاء را!

 

در واقع اگر شما محصولی را ارائه می کنید، که به یک پدر کمک میکند تا با تعمیر ماشین لباسشویی به قهرمان خانه تبدیل شود،یا به مادر خانواده کمک می کنید تا با لباس جدیدش احساس یک خانم میلیون دلاری را داشته باشد، توانسته اید هویت بفروشید. که این فروش یک فروش احساسی است، هنگامی که قلب انها را با خریدی که انجام داده اند به هم وصل میکنید، انها ان محصول را برای همیشه دوست خواهند داشت.

به همین دلیل است که ۷۱٪خریداران اینترنتی لباس در حال حاضر فقط به دلیل قیمت بهتر و کمبود وقت انلاین خرید می کنند، چون احتمال برقراری این ارتباط احساسی با یک عکس ساده بسیار کم است! البته اگر فروشگاه های انلاینی باشند که به یک عکس ساده ار محصول کفایت نکنند و عکس های تاثیر گذار و هنری زیبایی از محصول که داستانی از محصول بازگو میکنند و حس داشتن ان محصول در خانه را به خوبی تداعی می کنند را در فروشگاهشان قرار دهند می توانند خیلی عالی رابطه ی احساسی مورد نظر را با محاطبشان برقرار کنند.

 

در ادامه به ۵راه برای اینکه بتوانید فروش احساسی داشته باشید تا خریداران خوشحالتری را به خانه بفرستید را به شما معرفی می کنیم:

 

۱-از خودتان بپرسید این محصول چه حسی را می تواند به مشتری شما منتقل کند.

۲-بعد از پرسیدن سوال اول به سوالات زیر پاسخ دهید:

     ایا این محصول به مشتریانتان احساس باهوشی میدهد؟

     ایا این محصول به مشتریانتان احساس خاص بودن میدهد؟

     ایا این محصول به مشتریانتان احساس قدرت میدهد؟

     ایا این محصول به مشتریانتان احساس خوب میدهد؟

 ….؟

۳-بر اساس پاسخ های بالا یک داستان برای محصول بسازید،اگر فروشگاه انلاین دارید این داستان را می توانید در قالب دکوری که در اطراف محصول چیده اید و مدلی که از ان محصول استفاده میکند، بیان کنید تا مشتری بداند، بعد از خرید و بردن ان محصول به خانه چه حسی می تواند داشته باشد.

۴-احساس مشتریان دیگرتان را در مورد ان محصول با مشتری به اشتراک بگذارید. در فروشگاه های اینترنتی کامنت های دیگر خریداران میتواند بسیار موثر باشد.

۵-مشتری تان را بعد از خرید و ترک فروشگاه شما رها نکنید. به انها این اطمینان را بدهید که صرف فروختن جنس و در امد داشتن برای شما مهم نیست و رضایت پس از خرید محصول هم برای شما مهم است. به انها این احساس را بدهید که واقعا خوشحالیشان برایتان مهم است!

در انتها و جمع بندی وقتی شما کشف کنید که مشتریتان برای دستیابی به چه وضعیت احساسی تلاش می کند، فروختن راه حل بسیار اسانتر میشود.

امیدواریم بتوانید ارتباط احساسی خوبی بین خریداران و محصولاتتان برقرار کنید.

منبع: retaildoc