پانزده نکته برای فروشنده بهتر شدن

پانزده نکته برای فروشنده بهتر شدن

پانزده نکته برای فروشنده بهتر شدن-بلاگ عمدکس

1396/12/06

نویسنده : شیدا بختیاری


فروشنده خوبی بودن علاوه بر خشنودی مشتری و ایجاد فضای مثبت در فروشگاه به فروش بیشتر و جذب مشتری می انجامد.

برای فروشنده ی بهتری بودن و افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر، رعایت ۱۵ نکته زیر میتواند اثر گذاری خوبی داشته باشد:

-1قدم اول انتخاب صحیح اجناس با کیفیت است که بتوانید نقاط قوت انها را برای مشتری توضیح دهید و به دلیل کیفیت بالا مشتری دفعات بعدی از شما  خرید کند و شما را به دیگران پیشنهاد کند.

در صورتی که شما حتی توانایی بالایی در روابط با مشتری و فروختن جنس داشته باشید، در صورتی که از یک کالای کم کیفیت و نامرغوب تعریف کنید، به فرض این که مشتری اقدام به خرید ان کالا هم که بکند، هنگام استفاده به دروغ های شما پی میبرد و دیگر هرگز به شما مراجعه نمی کند و ممکن است برای شما تبلیغ منفی هم انجام دهد، پس مهمترین مساله در تداوم فروش شما کیفیت بالای اجناس انتخابی تان میباشد، هرگز کیفیت کالا را فدای قیمت پایین تر نکنید، امروزه مشتری در هر سطحی حاضر است قیمت بالاتری در ازای کیفیت بهتر کالا بپردازد.

 

٢-قدم دوم تحقیق راجع به افراد دیگری که دقیقا همان کالا را ارائه میدهند است.فروش بیشتر شما قبل از بررسی این مرحله ممکن است یک رویا باقی بماند،قیمت های خود را مقایسه کنید تا مشتری هایتان را از دست ندهید.

 

٣-قدم سوم نحوه نشان دادن کالای شما است.اگر مغازه دار هستید علاوه بر چیدن اجناس در صورت امکان کاتالوگ اجناس را بر تن مدل به خریداران نشان دهید. خیلی از خریداران ممکن است حتی توانایی تشخیص دادن مدل و یا طرز کار کالای شما را ندانند، بهتر است کاتالوگی از انها تهیه کنید، این جنبه های جانبی مثبت دیگری هم برای شما دارد.

اگر هم به فروش انلاین میپردازید عکس های زیبا کلید موفقیت شما خواهد بود. به عکس های کاتالوگی ساده اکتفا نکنید و عکس های واقعی و حرفه ای در وب سایتتان قرار دهید، عکس زیبا کلید موفقیت فروش اجناس به مصرف کنندگان است. حتی اگر توانایی هزینه کردن برای عکاسی هنری از کالایتان را ندارید، بیشتر از کالاهایی خریداری کنید که عکس های زیبایی داشته باشد و بتواند مشتری شما را مجاب کند.(اگر فکر میکنید کالاهای بسیار با کیفیت و همچنین با عکس های زیبا قیمت گران تری خواهند داشت،هیچ شکی نکنید چون افراد در قبال کیفیت بالا و عکس زیبا که به واسطه ان بتوانند به زیبایی کالا ایمان بیاورند هزینه را با میل و رضایت پرداخت می کنند.اما هرگز از کالاهایی که عکس زیبا اما کیفیت پایینی دارند استفاده نکنید، چون ممکن است بار اول بتوانید فرد را متقاعد به خرید کنید اما پس از ان فرد هرگز از شما خرید نمی کند و علیه شما تبلیغات منفی میکند. تبلیغات منفی مانند تکثیر سلول به سرعت اثر مخرب روی کار شما خواهند گذاشت)

 

۴-شفاف سازی کنید. درست است که داشتن ارتباط کلامی با مشتری تان مفید است اما گاهی انها دوست دارند بدون گفتن کوچکترین کلامی با شما همه اطلاعات لازم مربوط به کالا را دربیابند، پس همه کالاهایتان را قیمت بزنید و اطلاعات جانبی مورد نیاز را هم اضافه کنید. قیمت و…را جایی  بچسبانید که به سادگی قابل دیدن باشد و مشتریتان برای پیدا کردنش کلافه نشوند.اگر فروشگاهتان مجازی است تمامی اطلاعات با شرح کامل را به دفت و صحت وارد کنید تا جای هیچ سوالی را برای خریدار باقی نگذارید.

 

۵-منطق و احساسات مشتری را هم زمان در نظر بگیرید. دلیل قانع کننده و منطقی برای خرید تمامی کالاهایتان بیابید. این مستلزم این است که شما ابتدا خودتان یا فروشنده مغازه تان اطلاعات کامل و صحیحی راجع به کالای ارائه شونده داشته باشد و از قبل به فواید کالا و دلایل خرید ان فکر کرده باشد تا بتواند هنگام مراجعه مشتری منطقاً او را متقاعد کند. برای متقاعد کردن نیمه احساسی مستری تان از جنبه های هیجانی کالا بگویید.

 

۶-پیش بینی کنید. قبل از مراجعه مشتری برای تک تک کالاهایتان خودتان در نقش خریدار تصور کنید چه سوال هایی خواهید داشت و جواب های انها را سر فرصت و با فکر پیدا کنید و اماده داشته باشید تا در موارد مواجه بهترین و موثر ترین جواب را به مشتری ارائه دهید،از برخورد مشتری سوالی که میخواهد بپرسد را حدس بزنید و قبل از این که بپرسد پاسخش را بدهید.

 

٧-به مشتری تان ثابت کنید به انها به چشم تراول چک نگاه نمیکنید،و فقط دنبال فروش بیشترتان نیستید. با انها ارتباط انسانی با حفظ حد فاصل برقرار کنید(ارتباط خیلی صمیمی و دوستانه افراد را می رنجاند به خصوص اگر جنس مخالف شما باشند) برای این رابطه میتوانید روی رفتار یا ظاهر فرد متمرکز شوید و چیزی مشترک بینتان پیدا کنید و بر اساس ان با رعایت چارچوب جلو بروید.

 

٨-صادق و رو راست باشید. شاید افراد کم هوش متوجه ترفند های فروش شما نشوند اما افراد با هوش متوسط به بالا طرفند یا حیله را به خوبی درک میکنند و باعث میشود دیگر هیچ گاه به شما اعتماد نکنند و هرگز به فروشگاه شما برنگردند. بدتر از ان ممکن است به تبلیغات منفی علیه شما بپردازند که به طرز ناباو انه ای این میتواند به وحشتناک ترین و بدترین رویداد برای شما تبدیل شود. از طرفی اگر فرض کنیم صداقت شما باعث شود یک جنس را نفروشید اما صداقت شما برای همیشه در ذهن خریدار باقی خواهد ماند و دوباره به شما مراجعه خواهد کرد.

 

٩-در پایان خرید،تشکر از خریدار را هرگز فراموش نکنید،این میتواند خاطره خوش و در نتیجه اثر مثبتی از شما در خریدار باقی بگذارد و به طرز غیر مستقیم و ناخود اگاه او را در خرید های بعدی به سمت شما هدایت کند.

 

١٠-فروشگاهتان را خنک نگه دارید.پروسه خرید و انتخاب به قدر کافی استرس زا و گرم کننده است، نگذارید مشتریانتان به واسطه گرمای هوا کلافه و عصبانی شوند.

 

١١-حرفه ای برخورد کنید. حتی اگر خریدار گستاخی به مغازه تان امد دلیلی ندارد بتواند شخصیت محکم شما را جریحه دار کند تا شما را مجبور به جواب دادن و مقابله با مثل کند. هر فردی در اجتماع شخصیت خود را دارد و کم شخصیتی فردی نباید روی شخصیت ما تاثیر بگذارد و انرا جریحه دار کند،که اگر بتواند این اثر را روی ما بگذارد پس مطمئنا ما شخصیت قوی نداشته ایم!

 

١٢-به جای پیشنهادات غیر سازنده با هدف سود بیشتر، دنبال پیشنهادات واقعی و کار امدی که به مشتریتان کمک میکند بگردید و با توجه به ان محصول پیشنهاد کنید.

 

١٣-خریدار را با بسته بندی مناسب هیجان زده کنید،می توانید از کیسه های گیاهی یا پاکت های حامی محیط زیست،پاکت های زیبای رنگی یا هر ایده مثبت دیگری استفاده کنید. همه مردم ایده مثبت را درک میکنند و حس خوبی پس از خرید در انها القا میشود.

 

١۴-هدیه کوچکی بعد از خرید به انها بدهید. البته هدیه ای واقعا کوچک چون اگر هدیه به نسبت کالای خریداری شده قیمت خیلی بالایی داشته باشد این حس منفی را در انها ایجاد میکند که شما پول زیادی برای کالایی که از شما خریده از او گرفته اید که از کنارش اگر همچین کادویی هم بدهید باز هم سود زیادی برایتان میماند!

 

 

١۵-بعد از خرید کامل مشتری را رها نکنید به او نشان دهید که رضایتش برایتان مهم است. در هنگام خرید می توانید ایمیل او را بگیرید و پس از چند روز ایمیل از قبل تعیین شده ای که برای همه مشتری ها یکسان است بفرستید که ایا از کالای خریداری شده راضی بوده یا خیر.اگر فروشتان انلاین است ایمیلی در خصوص سالم و به موقع تحویل گرفتن کالا بزنید و کیفیت را جویا شوید. مهم نیست که انها به شما پاسخ دهند یا نه، همین که بدانند رضایتشان برایتان مهم است کافی است.


برچسب‌ها :

نظرات درباره

لطفا برای گذاشتن نظر خود را درباره این محصول فیلد های زیر را پر نمایید


[ نظر شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد ]