هنر و کسب و کار صنایع دستی

هنر و کسب و کار صنایع دستی

هنر و کسب و کار صنایع دستی-بلاگ عمدکس

1396/12/13

نویسنده : شیدا بختیاری


 

وقتی زیورآلاتی که ساخته خودتان است را می پوشید، آیا افرادی که در خیابان تردد میکنند، از شما می پرسند که در کجا می توانند آن زیورآلات فوق العاده را پیدا کنند؟ آیا شما طعمه ماهیگیری متوسطی را به قلاب گره زده اید؟ آیا شما بر روی دیوارهای اتاق ناهارخوری، نقاشی های دیواری کشیده اید؟

اگر شما به یک کار هنری ویژه، علاقمند و در انجام آن خبره هستید، راه اندازی هنر و کسب و کار صنایع دستی می تواند باعث رونق و برکت کار شما شود و همزمان می توانید یک پشتوانه مالی برای خود ایجاد کنید. بسیاری از کسب و کارهای موجود، جهت رفع نیاز بازار و سود دهی ایجاد شده اند. هنر و کسب و کار صنایع دستی، شور و اشتیاق مالکان را نیز برانگیخته و به خود جلب کرده است.

 

 

هشت مورد قابل توجه درباره ی هنر و کسب و کار صنایع دستی خود:

 

 

درصورتیکه هنر و کسب و کار صنایع دستی را راه اندازی کردید، آماده ی ایجاد ده ها تصمیم هیجان انگیز باشید. ممکن است هیچ یک از این تصمیمات، با کل طرح کاری همخوانی نداشته باشد، همچنین تصمیماتی که اتخاذ کردید، به اندازه ی هنری که ایجاد می کنید، کسب و کار شما را تا حدودی پایه ریزی می کند .

 

 

۱. گزاره ارزش

 

در گزاره ارزش، چگونگی تصدیق ارزش محصول شما به مشتری و همچنین چگونگی درک و آگاهی مشتری از ارزش محصولات شما اهمیت بسزایی دارد. جهت کمک به شما در تعریف گزاره ارزش، به این نکات توجه کنید:

 

 

مزیت رقابتی کسب و کار شما چیست؟  یکی از راههای پی بردن به مزیت رقابتی خود، به راحتی تکمیل کردن این جمله ی خالی است ، [ نام شرکت خود] تنها شرکتی است که [مزیت را در خود جا داده است[“.

 

تصمیم بگیرید چگونه محصولات خود را قیمت گذاری کنید، مواد، زمان و هزینه های غیر تولیدی را حساب کنید. شما باید با تولیدات مشابه ساخته شده ماشینی رقابت کنید، بنابراین به خاطر داشته باشید که ارزش، مانند زیبایی، در برابر دیدگان بیننده است.

 

قرارگیری موقعیت محصول خود را برای ارزش ادراکی بیشتر مد نظر قرار دهید. بعنوان مثال، ممکن است یک مشتری هزینه اضافی بابت یک دستکش زمستانه دستباف پرداخت نکند، اما یک طراح صنایع دستی دستکش زمستانه، سرگرمی مورد علاقه خود را به شکل ویژه ای برجسته می کند، مانند اسکی آلپاین یا ماهیگیری با طعمه مصنوعی، می تواند یک قیمت مطلوبی را پیشنهاد دهد.

 

 

۲. بازاریابی

 

اینکه شما بخواهید محصول خود را به صورت آنلاین یا آفلاین به فروش برسانید، رسانه های بازاریابی بی شماری در انتظار شماست.

 

( 9 روش برای پیشرفت در فروش )

 

شرکت در غرفه های هنر و صنایع دستی، بازارهای کشاورزان، و جشنواره هایی که در منطقه خود برگزار می شود.

 

گسترش آگاهی از طریق شبکه اینترنتی. شرکت کردن در گروههای کسب و کار محلی، گروههای هنر و صنایع دستی، و شبکه اجتماعی کسب و کار meetups

 

دیدن فروشگاههای کادویی، و ارائه ی نمونه هایی از محصول خود به صاحبان فروشگاه ها. اگر آنها چیزی را که میبینند، دوست داشته باشند و از سوددهی محصولات شما مطمئن شوند، اقدام به خرید میکنند.

 

 

شرکت در رسانه های اجتماعی. ( مطالعه مقاله تبدیل کسب و کار فیزیکی خود به کسب و کار آنلاین و کسب درآمد )  می توانید تصاویر کارهای خود را در فیسبوک، توییتر و پینترست قرار دهید و مشتریان بالقوه را تشخیص دهید. مدت زمان ماندگاری یک پست در این رسانه ها ۳ ساعت می باشد، بنابراین میتوانید به طور مرتب تصاویر خود را بدون هیچگونه مالیات برای کانال خود، در این رسانه ها قرار دهید. روزانه چندین باردر این رسانه ها از هشتگ و پست استفاده کنید.

 

خرید و فروش با ایمیل . آدرس ایمیل مشتریان خود را جمع آوری کنید، و اجازه دهید مشتریانتان زمانیکه محصولی را روانه بازار می کنید، از آن مطلع شوند.

 

 

مشتری هدف خود را همواره در ذهن بسپارید. چنانکه مشتری شما یک شخص می باشد، خصوصیات او را یادداشت کنید. انگیزه ی او را در نظر بگیرید. مکان و افرادی که وقت خود را با آنها سپری می کند، بررسی کنید.

 

البته این موارد تعداد کمی از مثال ها می باشند. مطمئن شوید که یک استرانژی کامل از بازاریابی را در طرح کسب و کار خود به کار گرفته اید.

 

 

۳. هویت نام تجاری

 

محصولات خود را چگونه بسته بندی خواهید کرد؟  تیفانی جعبه های مخصوص بسته بندی آبی رنگ دارد، و کک فونت خط شکسته دارد. مطلع باشید که نام های تجاری فراتر از بسته بندی و کارت کسب و کار می باشند. این موارد اهمیت دارند و باید متمایز و متداوم باشد، اما این تازه شروع کار است. نام تجاری نشان دهنده ی موقعیت انتظارات و عمل به وعده هاست. این نام باعث توسعه ی ضمانت محصول ارائه شده و چگونگی رفتار شما با مشتریان خود می شود.

 

 

۴. تولید

 

تولید، اصول اساسی و اولیه کسب و کار شما می باشد، و با شروع کسب و کار صنایع دستی، ممکن است با چالش های خاصی روبرو شوید.

 

فضای کاری خود را چگونه سازماندهی خواهید کرد؟ ممکن است تصمیم بگیرید که خارج از خانه کار خود را آغاز کنید یا اینکه مکانی را اجاره کنید. مطمئن شوید که قوانین منطقه بندی را در نظر گرفته اید و اینکه آن مکان به اندازه ی کافی فضا جهت ذخیره محصول دارد.

 

چه موادی نیاز خواهید داشت و چگونه تصمیم می گیرید که از کدام تامین کننده استفاده کنید؟ اگر لباس کودکانه تولید می کنید، به پارچه، نخ، چرخ های خیاطی، میزهای برش، الگوها، نقشه ها، برچسب ها، مواد بسته بندی، محصولات خرده فروشی، و غیره نیاز دارید. شاید یک شریک سرمایه گذاری مشترک بتواند به ازای اضافه کردن نام شرکت خود روی برچسب ها یا چسباندن بر روی محصولات، بعضی از این مخارج را تسویه کند.

 

 

چگونه نزول و صعود کسب و کار خود را جهت منطبق شدن با فصول خرید ارزیابی می کنید؟ بسیاری از صاحبان کسب و کار برای زمان های نزول برنامه ریزی می کنند اما وقتی اتفاقات مهمی رخ می دهد، ناگهان غافلگیر می شوند.  اگر ۱۰۰۰ عدد لحاف دست دوز سفارش بگیرید، آیا به کارگران موقت یا پیمانکارانی که بتوانند در آماده کردن سریع لحاف ها کمک کنند، دسترسی دارید؟ آیا مطمئن هستید که کیفیت کار آن ها مانند همیشه استاندارد خواهد بود؟

 

آیا برای کسب و کار خود اهداف کوتاه و بلند مدت  تعیین کرده اید؟ اگر سفال تولید کنید و به فروش برسانید و یک سرمایه گذار حامی مبلغ ۱۵۰۰۰ دلار به شما ارائه دهد، چگونه از این وجه استفاده می کنید؟

 

 

۵. نمایشگاه و فضای کاری

 

تصمیم بگیرید که در چه جایی می خواهید کالاهای خود را به نمایش بگذارید. اگر بخواهید ویترین یک مغازه یا جلوی یک فروشگاه را اجاره کنید، هم می تواند به عنوان مرکز تولید و هم به عنوان مرکز ذخیره سازی محصولات از آن استفاده کنید.  گزینه دیگر این است که فضای کاری را با کسب و کار دیگری شریک کنید.

 

اگر محصولات شما برای ارسال بزرگ و گران قیمت هستند، بهتر است برای صرفه جویی در هزینه ها، ویترین یا جلوی مغازه ای را اجاره کنید که در آن مشتریان بتوانند به جای ارسال محصول، خودشان کالا را انتخاب کنند. اگر محصول شما کوچک و سبک وزن است، نمایشگاه و فروش اینترنتی می تواند محل مناسبی باشد.

 

علاوه بر مغازه و استفاده از مکان های عمومی برای فروش شما میتوانید در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی صفحه برند خودتان را اگر فروشتان خوب شد حتی می توانید یک سایت فروشگاهی برای خودتان بسازید، لازم نیست میلیون ها تومان برای ساخت فروشگاهتان هزینه کنید!

می توانید با چند ده هزار تومان از فروشگاه سازهای اماده مانند فروشگاه ساز کاموا استفاده کنید و از انجا کسب درامد کنید.

 

 

۶. سرمایه گذاری کسب و کار خود

 

مجله ی کارآفرین گزارش می دهد که هزینه های راه اندازی یک کسب و کار هنری و صنایع دستی از ۲۰۰۰تا ۱۰۰۰۰ دلار متغیر است. مقدار بودجه ای که برای شروع کسب و کار نیاز دارید ممکن است از منابع مختلفی به دست آید: پس اندازها، وام از K401 ، وام کسب و کار یا کمک مالی، یا سرمایه گذاران. زمانیکه بانک ها یا سرمایه گذاران متوجه شوند که طرح کسب و کار شما کاملا خوب است، به طور چشمگیری شانس خود را برای جذب سرمایه افزایش می دهند.

 

 

۷. حقوقی

 

از وب سایت وزیر دولت خود جهت ثبت کسب و کار و آگاهی از هر گونه هزینه های مجوز و مالیات دیدن کنید. همچنین برای شماره شناسایی کارفرمای فدرال (EIN)درخواست دهید.

 

 

۸. پرداخت ها

 

خرید را برای مشتری آسان کنید. یکی از این روش ها، پذیرفتن کارت های اعتباری است. در صورتی که در حال فروش عروسک های دست دوز در یک فروشگاه هنری هستید و کارت های اعتباری را می پذیرید، احتمالا نسبت به رقیب خود که درخواست پول نقد می کند، از امتیاز فروش بالاتری برخوردار می شوید. گزینه های پردازش کارت موبایل رابج شامل Square, PayPal Here, و Intuit GoPayment. می باشد.

 

 

 

حرف آخر

 

ابتدا تصمیمات کسب و کار خود را یادداشت کنید، و اجازه دهید برنامه های اقدامی و جدول زمانی خود در خارج از طرح کسب و کارتان عملی شود. به خاطر داشته باشید که در نوشتن طرح های کسب و کار ، پاک کن همراه داشته باشید؛ این یک قرارداد نیست.

 

احساسات و ذوق خود را به هنرهای دستی خود ترغیب کنید، و بین کسب و کار و عناصر هنری شرکت خود تعادل برقرار کنید.