نه ایده برای فروش و تجارت بصری

نه ایده برای فروش و تجارت بصری

نه ایده برای فروش و تجارت بصری-بلاگ عمدکس

1396/12/12

نویسنده : شیدا بختیاری


بعد از افتتاح مغازه، معمولا پس از مدتی کسب و کار دچار رکود می شود. اینجاست که دانستن نکاتی برای بهبود و نوسازی مغازه بسیار کارساز واقع می شود. در اینجا می خواهیم ۹ ایده جالب برای تجارت بصری را بیان کنیم تا شما به تناسب فروشگاه خود، آنها را اعمال کنید.

 

۱. از مانکن ها استفاده کنید: بسیاری از دکوراسیون ها فقط یک نوع کار را نشان می دهند مثلا فقط کفش، فقط حلقه عروسی، فقط مته یا فقط ژاکت های مشکی و غیره که بشدت کسل کننده است! دکوراسیون باید به گونه ای باشد که نظرمشتری را به خود جلب کند. خریدار می خواهد یک سبک زندگی کامل را در ویترین مشاهده کند و شما نیز می خواهید محصولات خود را در معرض دید آنها قرار دهید. لذا در این مورد، باید هم از انواع مانکن های مناسب و هم پس زمینه های گرافیکی جذاب استفاده کنید تا نظر مشتری را جلب کنید.

زیر پوشش های ساخته شده مانکن را در بسیاری از موارد هوشمند و درخشان طراحی می کنند تا دکور به مشتری کمک کند تا بتواند حتی خودش را به جای مانکن تصور کند! مانکن ها اصولا در جلوی هر بخش و در گوشه دکور در مسیر رفت و آمد قرار می گیرند. چگونه می توانید تصویری کامل از تمام محصولات خود به نمایش بگذارید؟

 

۲. مانکن ها باید مثل بتی باشند که سبک زندگی ایده آل را نشان می دهد. این موضوع جدیدی در فروش است که مانکن ها را باید فوق العاده قوی و خوش فرم نشان داد. یعنی باید مانکن ها به گونه ای باشند که خریداران آرزو کنند که شبیه آنها شوند. چراکه همه ما علاقه داریم که فکر کنیم می توانیم همانند مانکن ها هیکلی مناسب و جوان و شاداب داشته باشیم.

 

۳. تعامل را افزایش دهید.دکوراسیون باعث می شود تا خریدار تشویق شود تا با ویترین تعامل فیزیکی برقرار کند. همچنین می توانید با قراردادن محصولات آموزشی در قسمت مردان یا دعوت کودکان و نوجوانان برای مشاهده محصولات در قسمت جوانان این تعاملا ت را افزایش دهید. چه کارهای دیگری می توانید انجام دهید تا با خریداران تعامل بیشتر داشته باشید و فروشگاهتان جذاب تر و سرگرم کننده تر شود؟

 

۴. مناطقی را در فروشگاه به طور واضح نام گذاری کنید. مثل قسمتی مربوط به ماهیگیری، شکار، بسکتبال و… به هر کدام فضای کافی اختصاص دهید تا خریداران بتوانند به آسانی از میان آنها عبور کنند و بتوانند به هر جایی دسترسی داشته باشند. ممکن است این چیدمان باعث شود اشخاصی دوباره به قسمت ماهیگیری، دوندگی و … باز گردند. بسیاری از فروشگاه ها تعدادی راهنمای بصری به خریداران ارائه می دهند. آنها به خریدارانی که بی هدف و سردرگم هستند اجازه می دهند تا چیزی را که می خواهند پیدا کنند یا از شخصی که در آنجاست کمک بگیرند. خریداران نیاز دارند تا احساس هوشمندی و زرنگی کنند؛ پس با استفاده از مناطق نام گذاری شده و راهنماها و علامت ها و نشانه های مناسب به آنها کمک کنید.

 

 

۵. کارتان به راحتی قابل فهم باشد. از علامت ها و راهنماهای مناسب درون ویترین، خریداران توانستند به راحتی بفهمند که مثلا سه نوع کفش با تفاوت های مشخص برای پیاده روی و دوندگی وجود دارد. نیازی نیست زیر هر نوع کالا، ویژگی های آن را لیست کنید؛ بلکه فقط مزایای مهم آن را بنویسید. چگونه می توانید تفاوت های ظریف و دقیق اجناس را برای مشتری تان به راحتی قابل فهم و آشکار کنید؟

 

۶. علامتی ایجاد کنید که تاییدی بر فواید محصو ت گوناگون باشد. این علامت به خریدار فواید محصول را نشان می دهد و به این موضوع اشاره دارد که مثلا با این کفش شما خواهید توانست مسافت طولانی تری را پیاده روی کنید چون بدن شما هیدراته باقی خواهد ماند.

این مزایا در فروش و تجارت بصری نقش مهمی را ایفا می کنند.

 

۷. به صورت پیوسته علامت گذاری کنید. مثل پیام های تجاری برند ATT سراسر فروشگاه هایشان را فرا گرفته است. مثل برای برند ATT ، پیام ساده ای که در جلوی ویترین نوشته شده از پیشنهاد فروش منحصر به فردشان ناشی شده است :

ما همه باهم در ارتباط هستیم   we are all connected

 

۸. از لوازم ثابت استفاده کنید. بخش طلا و جواهر Nordstrom نشان می دهد که بهترین اجناس در کجای ویترین قرار دارند. در این موارد، دور تا دور آنها با شیشه پوشانده شده و در ارتفاع بالاتری قرار دارند. شما می توانید از کنار شیشه جواهرات را مشاهده کنید چراکه به منظور جلوگیری از سرقت، محفظه نگهداری جواهرات باید بتواند قفل شود. این ایده جالب باعث شده که فروشنده بتواندمحصولات خود را به آسانی در معرض دید خریدار قرار دهد.

 

۹. مکان هایی را برای نشستن در نظر بگیرید. اکثر اوقات خریداران با اشخاصی دیگر وارد فروشگاه شما می شوند. ممکن است شخص همراه خسته شده باشد و لذا شخص خریدار زمان کمتری را برای گشت و گذار اختصاص خواهد داد. پس جایی را به صورت یک صندلی، نیمکت یا مبل و… در فروشگاه برای نشستن در نظر بگیرید. اینکار قطعا تاثیر مثبتی روی مشتریان و در نتیجه فروش خواهد داشت. 

 

همچنین نکات بیشتری در این مورد را در مقاله  ١٢ راه برای تاثیر گذارتر کردن فضای فروشگاه بخوانید.

 

منبع:  retaildoc