معیارهای InterBrand برای اندازه گیری ارزش برند

معیارهای InterBrand برای اندازه گیری ارزش برند

معیارهای InterBrand برای اندازه گیری ارزش برند-بلاگ عمدکس

1396/12/20

نویسنده : شیدا بختیاری


در مطلب قبل به طور کلی به تعریف ارزش برند و معرفی InterBrand پرداختیم، آنچه در این مقاله میخوانید بررسی معیارهای InterBrand برای اندازه گیری ارزش برند شماست!

 

بازار و مشتری (شامل 10 درصد ار ارزش برند) : برندهایی که در بازار به عنوان ترجیحات مشتری شناخته می شوند و مصرف کنندگان بیشتر و وفادارتری دارند، در این معیار رتبه بالاتری را کسب می کنند.

 

پایداری (شامل 15 درصد ار ارزش برند) : برندهایی با افق بلند مدت و آینده نگر در این معیار رتبه بالاتری کسب می کنند.

 

رهبری (شامل 25 درصد ار ارزش برند) : یک رهبر بازار قطعا برند ارزشمندتری دارد.زیرا رهبر بازار قدرت تعیین کنندگی بازار  و همچنین سهمی بیشتر از رقبایش را داراست.

 

روند سوددهی (شامل 10 درصد ار ارزش برند) : روند سوددهی بلندمدت یک برند معیار مهمی در توانایی حفظ مشتریانش محسوب می شود و از این رو نقشی تعیین کننده درارزش برند ایفا می کند.

 

پشتیبانی (شامل 10 درصد ار ارزش برند) : برندهایی که به طور مداوم به پشتیبانی و سرمایه گذاری روی نام تجاری شان می پردازند، معمولا رو به قوی تر شدن هر روزه می روند. البته ناگفته نماند که داشتن استراتژی پشتیبانی ، به اندازه کمیت آن مهم و تعیین کننده است.

 

گسترش جغرافیایی (شامل 25 درصد ار ارزش برند) : برندهایی که در نقاط جغرافیایی مختلفی پذیرفته شده اند عموما از برندهای منطقه ای و محلی قوی تر و با ارزش تر هستند. زیرا به سختی تحت خطر قرار میگیرند.

 

حفاظت (شامل 5 درصد ار ارزش برند) : حفاظت قانونی کامل از برند تحت قوانین بین المللی و قانون کپی رایت ، آخرین معیاری است که InterBrand برای رتبه بندی برندها در نظر می گیرد.

 

در مقالات بعدی درباره قوانین بین المللی و گواهی نامه ها و ایزوهابه تفصیل توضیح خواهیم داد.

 

منبع: www.brandxpress.net