عذر خواهی از یک مشتری

عذر خواهی از یک مشتری

عذر خواهی از یک مشتری-بلاگ عمدکس

1396/12/12

نویسنده : شیدا بختیاری


در تجارت مواقعی پیش می آید که شما نیاز پیدا می کنید تا از یک مشتری عذر خواهی کنید. یادگیری بهبود مهارت های ارتباطی در حوزه کاری به شما کمک خواهد کرد تا موقعیت را به درستی تحت کنترل داشته باشید. اگر شما این کار را انجام دهید٫ یک فرصت خوب برای نگه داشتن آن شخص به عنوان مشتری ٫ بعد از اینکه با موقعیت برخورد کردید و نزدیک شدن به " فروشنده موفق " دارید.

 

چرا باید در کسب و کار عذرخواهی انجام شود؟

حقیقت این است که هر شخصی ممکن است دچار خطا شود. زمانی که یک شخص محصولات یا خدمات شما را خریداری می کند و متوجه می شود که محصولات شما پایین تر از حد انتظار آنهاست٫ نا امیدیشان حتی ممکن است منجر به عصبانیت آنها شود.اما هر شخصی به شیوه یکسانی با ناامیدی و عصبانیت برخورد نمی کند.

یک مشتری ممکن است به سادگی تصمیم بگیرد که چیزی نگوید و به دنبال کمپانی دیگری بگردد.اما اگر آنها تصمیم بگیرند که درباره مشکلاتشان با شما صحبت کنند٫ آن را به عنوان یک فرصت برای جبران در نظر بگیرید.اگر شما این طرز فکر را داشته باشید که شکایت مشتری یک فرصت برای کمپانی شما به منطور بهبود کسب و کار است٫ پس می توانید در اصلاح مشکل به جای بهانه کردن تمرکز کنید….یک کلید بزرگ برای ارائه خدمات به مشتریان

 

دلیل دیگر که چرا شما باید مایل به عذر خواهی از مشتری باشید این است که این چیزی که انجام می دهید درست است.

 

چگونه از یک مشتری عذر خواهی کنیم؟

زمانی که شما می خواهید از یک مشتری عذر خواهی کنید٫ این نکات را در نظر داشته باشید.

 

اذعان مشکل.  به مشتری اجازه دهید تا بداند که شما اطلاع دارید چرا آنها ناراحت هستند.این به شما کمک می کند تا موقعیت را خنثی کنید.

 

قبول مسئولیت در قبال مشکل بدون بهانه کردن.  تلاش برای تغییر دادن مقصر برای مشکل به وجود آمده ممکن است وسوسه انگیز باشد٫ اما این استراتژی خوبی نمی باشد.زمانی که شما مسئولیت این مشکل را به نمایندگی از شرکتتان به عهده میگیرید٫ این به مشتری نشان می دهدکه شما و کارتان یکپارچگی دارد. این یک ویژگی است که آنها همیشه به یاد خواهند داشت.

 

به مشتری بگویید که شما با این وضعیت مقابله خواهید کرد.  اگر مشکل با محصول است٫ به مشتری اجازه دهید که بداند شما با سازنده یا توزیع کننده درباره مشکلات به وجود آمده ٫ تماس خواهید داشت. اگر مشکل درباره خدمات به مشتریان است٫ پس به مشتری بگویید که شما با کارکنانی که با این موضوع درگیر هستند٫ بحث خواهید کرد.ممکن است به مشتری تمام سیاست ها و روش های خود را مرور کنید تا اورا مطمئن سازید که دیگر همچین شرایطی تکرار نخواهد شد.

 

از مشتری سوال کنید که شما چه کاری جهت جبران می توانید انجام دهید.  به مشتری پیشنهاد دهید که کالا را جایگزین کنید یا پول آن را پرداخت کنید.در مواقعی که مشکل در خدمات است٫ می توانید پیشنهاد دهید که خدمات را دوباره ارائه دهید یا پول آن را بازپرداخت کنید. اگر شما مطمئن نیستید که مشتری چه چیزی می خواهد٫ سوال کنید.جمله ساده”چه کاری می توانیم انجام دهیم تا شما را خوشحال کنیم یا کسب و کارتان را نگه دارید؟” یک روش مفید برای حفظ این شخص به عنوان مشتری می باشد.

 

به منظور اینکه مطمئن شوید کارمندان از روش های صحیح یا جبران سازی با مشتریان آگاه هستند٫‌یک سمیناری درباره ارائه خدمات به مشتریان برای کسب و کارتان ضروری می باشد.

 

مشتریان خود را راضی نگه دارید.

زمانی که شما از یک مشتری عذر خواهی می کنید٫ هدفتان این است که نشان دهید با موقعیت به وجود آمده به شیوه ای حرفه ای برخورد کرده اید که سبب می شود مشتری احساس بهتری داشته باشد.آخرین کاری که شما باید انجام دهید این است که به مشتری اجازه دهید تا از احساس خشم و نارضایتی دور شود.یک شخص اگر احساس کند که به درستی با او رفتار نشده است٫ به احتمال زیاد تجربه اش را به دیگران نیز منتقل خواهد کرد.

بر طبق این اطلاعات(ممکن است به طور کامل درست نباشد)٫ مشتریان بالقوه ممکن است جای دیگری را برای برطرف کردن نیازهایشان انتخاب کنند. تجارت شما نیاز به یک جریان ثابت دارد تا مشتریان در کسب و کار بمانند و سبب رشد شوند.حتی یک مشتری ناراضی می تواند به سایر مردم اطلاع دهد که نباید با شما معامله کنند٫ و این کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

شما می خواهید تجارتتان در تامین خدمات به مشتریان را به شهرت برسانید. زمانی که شما به شیوه ای حرفه ای از یک مشتری عذر خواهی می کنید٫ در واقع این را نشان می دهید که در حال اداره یک سازمان هستید که مشتریان می توانند به شما اعتماد کنند.

منبع:  business love to know