استفاده از قسمت فروشگاه گوگل (Google Shopping) برای کسب وکارتان

استفاده از قسمت فروشگاه گوگل (Google Shopping) برای کسب وکارتان

استفاده از قسمت فروشگاه گوگل (Google Shopping) برای کسب وکارتان-بلاگ عمدکس

1396/12/13

نویسنده : شیدا بختیاری


هنگامی که شما از قسمت فروشگاه گوگل بازدید می کنید، یک مجموعه ای از محصولات جذاب پیشنهادی برای فروش را مشاهده خواهید کرد. چگونه این محصولات خاص وارد آنجا می شوند. در این نمونه، اینها به دلیل الگوریتم پیچیده، در قسمت موتور جستجوگر گوگل جزو اولین سرچ ها نخواهند بود. این فروشندگان با پرداخت هزینه وارد این مکان شده اند. فروشگاه گوگل ۲۰۱۲، یک مدل جستجوی کاملا پرداختی بود. آیا این مدل توانست به شما در توسعه محصولتان کمکی کند؟

 

ترویج محصولات

برای اینکه محصولاتتان را در فروشگاه گوگل قرار دهید، شما باید لیست تبلیغات محصول(PLA) را نصب کنید. این تبلیغات نه تنها برای وارد شدن شما به قسمت محصولات فروشگاه گوگل نیازند، بلکه باعث می شوند که محصولاتتان در بالاترین صفحات جستجوهای موتور جستجو (SERP) در گوشی های هوشمند و تبلت ها قرار گیرند. شما فقط هزینه این تبلیغات را زمانی که کاربر روی آنها کلیک می کند، پرداخت می کنید و لذا شما می توانید در این حالت یک مقدار از هزینه های خود بکاهید. بدیهی است که هنگامیکه پول به انتها می رسد، تبلیغات نیز کاهش می یابد.

چهار مزیت بزرگ خرید عمده آنلاین

 

راه اندازی تبلیغات تان

ممکن است این فرآیند پیچیده به نظر آید ولی گوگل یک سری دستورالعمل های گام به گام فراهم کرده که چگونگی راه اندازی این تبلیغات را شرح می دهد. این فرآیند شامل باز کردن اکانت های  AdWords و  Merchant می باشد که به آنها لینک داده شده است.

 

رقابت با دیگر تاجران

یکی از قسمت های استراتژیک قرار گرفتن محصولات تان این است که چگونه با فروشندگان دیگر به رقابت بپردازید. به عنوان مثال، اگر محصول شما از محصولاتی است که جستجوهای زیادی در مورد آن صورت می گیرد، بدانید که شما تنها فروشنده ای نیستید که از این کلمه کلیدی استفاده کرده است. اگر مثلا ۳۰۰ فروشنده در این حوزه وجود دارند که می خواهند تبلیغات محصولاتشان را به نمایش بگذارند، وقتی کاربران مختلف آن “کلمه کلیدی” را سرچ می کنند، گوگل تصمیم می گیرد که تبلیغات کدام فروشنده برجسته تر از بقیه است و ابتدا آن را نمایش می دهد.

اینجا جاییست که پول صحبت می کند. فروشندگان در واقع در مقابل یکدیگر تبلیغ می کنند و یکی حاضر به پرداخت بیشترین هزینه است تا در بالاترین سرچ ها قرار گیرد. شما ممکن است تمایل به پیشنهاد چندین دلار به ازای هر کلیک بدهید تا برجسته تر باشید.

 

راه دیگر برای اطمینان از اینکه تبیلغات شما برجسته شده یا نه این است که از کلمات کلیدی خاص استفاده کنید. مثلا ویژگی های بیشتری از یک محصول را در کلمات کلیدی ذکر کنید از قبیل رنگ و اندازه آن. چون آن عبارت اغلب کمتر سرچ شده است هزینه کمتری نیز خواهد داشت. همچنین محصول خاصتان بیشتر هدف گذاری می شود.

اخیرا گوگل اطلاعاتی را برای کمک به مشتریان AdWords در تشکیل استراتژی مزایده هایشان منتشرکرده است.آنها کلمات کلیدی خاص را لیست کرده اند. چگونه اغلب آنها سرچ شده اند و تاجران چه مقداری برای اطمینان از اینکه تبلیغات محصولشان برجسته شده است پرداخت کرده اند. اطلاعات دیگر در دسترس عموم مردم نیست. این در حقیقت شرح می دهد که چگونه تبلیغات هزینه ای در SERP برجسته می شوند، اما چگونه آنها وارد فروشگاه گوگل می شوند؟ این برنامه شامل محصولات برجسته در فروشگاه گوگل و با بالاترین تبلیغات می باشند.

 

بهترین روش

برای اطمینان از اینکه تبلیغات شما در فروشگاه گوگل برجسته شده است، شرکت چند توصیه برای شما دارد که شامل موارد زیر است:

 

اطلاعات خود را به طور پیوسته به روز رسانی کنید.

به صورت مداوم هزینه ها را چک کنید و در بازار رقابت بمانید.

در دسترس بودن و موجود بودن هر کالا را نمایش دهید.

تمرکزتان را روی محصولات جذاب ترتان بگذارید.

جدیترین و داغ ترین محصولات را پیشنهاد دهید و در مورد گرایشات مردم پیشرو باشید.

 

مردد هستید؟

اگر شما هنوز روی اینکه وارد شدن به فروشگاه گوگل کار درستی است یا نه شک دارید، سعی کنید در ابتدای کار هزینه کمتری به گوگل بپردازید. این شرکت اغلب اوقات به کاربران جدید یک سری کدهای کوپن پیشنهاد می دهد که به آنها اجازه می دهد تا خدمات را با هزینه کمتر یا بدون هزینه دریافت کنند.

 

 

منبع:  بیزینس لاو